Hoppa till sidans innehåll

Om licensköp i tävlingskalendern

2017-01-03 09:28
Stöter du på problem när du ska köpa din tävlingslicens i tävlingskalendern? Här ger vi förklaringar och svar på de vanligaste problemen som vissa upplever.
  • Uppdaterad: 2017-01-03 11:18

För många flyter det på smidigt och enkelt att skaffa inlogg i SvSF:s tävlingskalender och där köpa tävlingslicens. För andra dyker problem upp som stoppar processen. Här ger vi förklaringar och lösningar till de vanligaste frågorna som uppstår.

Läs grundfakta om tävlingslicensen här.

Läs fler vanliga frågor och svar om licensköp här.

* Jag ska logga in för första gången men systemet säger att jag som användare inte finns. Vad gör jag?
Förklaring: Får du meddelande att du som användare inte finns kan det bero på att du försöker logga in med en annan mailadress än den som finns registrerad på dig i föreningens medlemsregister i IdrottOnline, eller att ingen mailadress finns registrerad på dig där. Systemen är sammankopplade för att tävlingskalendern ska veta att du är du, och därför krävs det att man har en mailadress inlagd i IdrottOnline. Det är den mailadressen du måste använda för att skapa ett inlogg i tävlingskalendern. Det är nämligen dit ett automatiskt mail för att skapa lösenord skickas.

För att komma vidare:
Har du en annan mailadress? Testa att skapa användare med den. Det kan vara den som är inlagd i föreningens mailadress.
Fungerar det fortfarande inte, kontakta din förenings huvudadministratör och be dem uppdatera medlemsregistret med din aktuella mailadress. När de har gjort det och det gått en timme, testa att logga in i kalendern nu.
Vi som förbund kan inte ändra i föreningens medlemsregister, så du måste gå via föreningen för att uppdatera din mailadress.

* Jag får ingen faktura.
Förklaring: Har du valt att betala via faktura så kommer den att skickas till din epostadress, men det kan ta några minuter innan den kommer.

För att komma vidare: 
Avvakta en stund och kolla därefter igenom din mailkorg. Hittar du inte fakturan i inkorgen, kontrollera mappen för Skräppost och Övrigt där den också kan ha hamnat.
Är du föreningsadministratör och angivit föreningen som betalare kommer fakturan att skickas till er officiella epostadress. Observera att den då kan gå till någon annan person än dig själv.
Om du inte erhållit en faktura till mailen ber vi dig att kontakta kansliet.

* Svenska Skyttesportförbundet står inte som ägare till plusgirokontot som anges på fakturan. Vågar jag betala ändå?
Förklaring: Förbundet köper betalfunktionen av en extern aktör och därför anges ett annat konto än vårt.

För att gå vidare:
Betala till plusgirokontot som anges på fakturan. Pengarna kommer Svenska Skyttesportförbundet tillhanda även om vi inte står som ägare av angivet plusgirokonto.

* Jag får det verkligen inte att fungera och ska tävla redan på Swedish Cup/annan närstående
tävling. Kommer jag inte att få tävla då?

För att gå vidare: Du måste ha godkänd tävlingslicens för att få tävla, men lugn - det löser sig. Får du inget av ovan att fungera kan du precis som tidigare år betala licensavgiften till SvSF:s bankgiro och därefter skriva ut kvitto på inbetalningen och ta med det till tävlingen som bevis på att licensen är köpt. Läs mer om detaljerna för bankgirobetalning längst ner på den här sidan.

Epost: This is a mailto link
Svenska Skyttesportförbundet
Box 11016
100 61 Stockholm
Telefon: 08-699 63 70
E-post: This is a mailto link
----------------------------------

Gevärssektionen

Lerduvesektionen

Pistolsektionen

Viltmålssektionen

Webbshop



Samarbetspartners

 Norma Logo www

Gyttorp_logo_hogerspalt


Sponsorer



SvSF i sociala medier

FB Youtube Insta logos


Till SvSF:s Facebooksida. Till SvSF på Youtube Till SvSF:s på Instagram

 Tidningen Svensk Skyttesport

 Svensk Skyttesport banner

Tävlingar



Postadress:
Svenska Skyttesportförbundet
Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: 08-699 63 70
E-post: This is a mailto link